Seinämaalauksesta juttu paikallissanomissa 8.4.2018

luonnos. Kuva: Nina Kuukari
Työn alkuvaiheessa. Kuva: Sakari Kuokkanen
Valmista! Kuva: Petra Vairimaa

KS 8.4.2018: http://arkisto.epaper.fi/kirkkonummensanomat/lehdet/4303/sunnuntai-842018

Nissnikun koulu sai seinämaalauksen!

Nissnikun yhtenäiskoulun vanhempainyhdistys ry., koulun kuvaamataidon opettaja Hanna Parviainen ja taiteilija Nina Kuukari aloittivat syksyllä 2017 yhteisen taideprojektin Nissnikun koululla. Ideana oli saada kouluun seinämaalaus, joka toisi iloa, mutta myös opettajille mahdollisuuden ammentaa aiheesta opetukseen. Opettajien työtä tukemaan päätettiin tehdä projektista myös lyhyt video, joka kertoo seinämaalauksen eri työvaiheista.

Projektin aikana vanhempainyhdistys keräsi varoja, haki luvat ja kuvaamataidon opettaja keskusteli oppilaiden kanssa pyytäen heitä antamaan omia mielipiteitä, toiveita ja ajatuksia seinämaalauksen aiheesta.

Koululaiset ehdottivatkin runsaasti erilaisia sisältöjä kuvalle ja selkeä enemmistö toivoi paikaksi yläkoulun rappukäytävän seinää. Aihepiirejä olivat nuotit, soittimet, yksisarviset, My Little Ponyt, luonto, vegaanisuus, luonnonsuojelu, eläinsuojelu, maapallo, Masala-teksti, rakkaus, ystävyys, kukat, sateenkaaret, rider, anime, meduusat, kreikkalainen myyttitarusto, meri- ja merenelämä, revontulet, kirkkaat värit, Suomi, tuutit, koulu, mystiset olennot, geometriset kuviot, energisyys, pelit, Netflix-, Batman- ja Chicago Blackhawks -logot.

Hienojen aihepiirien joukosta paikallinen taiteilija Nina Kuukari valikoi luonnon, eläimet, musiikin, mystisyyden, energisyyden, rakkauden ja ystävyyden.

Työ toteutettiin hiihtoloman 2018 aikana ja video on löydettävissä täältä: Nina Kuukari Art._ Nissnikun koulun seinämaalaus 02_ 2018

Maalaus on tuonut pirteyttä ja iloa koululle, ja vanhempainyhdistys kiittääkin kaikkia osapuolia mainiosta yhteistyöstä ja tuesta!

Yhteistyössä on voimaa!

Nissnikun yhtenäiskoulun vanhempainyhdistys ry.